onsdag 21 november 2012

Sista adventskalendern

Det här är nog årets sista adventskalender. Jag har gjort den till en god vän, som varit ett stort stöd för mej och som verkligen förtjänar den.

Jag har använt en något större variant av tändsticksask och monterat dem på ett lite annorlunda sätt jämfört med hur jag gjort mina tidigare kalendrar. Tycker att det var kul att få en lite större yta på sidorna, att dekorera.

 På toppen har jag gjort ett stafflikort med den vackra texten En hälsning i juletid.


 Här har vi en av de snygga julbiljetterna.

 På en annan sida finns ytterligare en härlig julstämpel. Den hittar du HÄR.

På undersidan har jag "signerat" kalendern med min personliga raggsockatämpel.

Den här gången har jag ju även fyllt kalendern och det var riktigt, riktigt roligt! I askarna har jag lagt en massa smått och gott och en del bra-att-ha-saker också. Det är allt möjligt, som godis och små ordspråk utskrivna på lappar, som jag rullat ihop, det är sillkryddor, glöggkryddor och pepparkakskryddor... det är saffran och mandel och kanelstänger. Och det är också extralampor till adventsljusstaken, tamponger( *S* !!) och lypsyl.

Som sagt var, en massa små saker som kan vara bra och trevligt att ha!

God Jul!


2 kommentarer:

  1. This is a beautiful gift I would like to win. Very cute!

    SvaraRadera
  2. Fint Cornelia! Kul att se hur man kan göra med de större askarna. Om jag gör en sån här kalender nån gång är det nog med de askarna jag vill skapa, så därför tack för inspirationen :-) Tror säkert din vän blir jätteglad för den!

    SvaraRadera