torsdag 15 november 2012

Almanacka för 2013 - Nyårskort?

I dagarna så släppte jag två stycken digitala almanackor. En fil som går i brunt och en fil som går i svart. Filen innehåller årets månader samlade på ett A4 ark. Nja tänker kanske ni...så små. Men det är just det som är grejjen..att de är små. Passar utmärkt på kort där du sonika skriver ut ditt ark, klipper ut den månaden du vill och fäster på födelsedagsgrisens kort och ringar in datumet. Eller varför inte på en LO där det också då blir tydligt med vilken månad som avses.
Hur som helst så har jag skapat en liten almanacka med alla månaderna.
Jag skrev ut den digitala filen på ett gulnat cardstock som jag skurit till A4 format (210 x 297 mm)
därefter skar jag ut alla månaderna. Just i exemplet jag visar här skar jag längs den inre ramen.
När detta var klart gjorde jag ett litet block av alla månaderna, dvs limmade i ovankant med hjälp av clips, som höll samman papperna och lät torka. Under tiden gjorde jag grunden till ett stafflikort.
Sen var det ju bara att dekorera! Texten 2013 skrev jag för hand.

 
 
 
 
 
 
 
Material:
 
Ha en riktigt go helg där ute i höstmörkret
önskar
 
 
 
 

3 kommentarer:

  1. Helt underbart! Jag kan inte tänka mej ett bättre nyårskort, ett kort som räcker hela året! Toppen!

    SvaraRadera
  2. Detta gillade jag jättemycket, och hur snyggt skriver inte du då? Kramis

    SvaraRadera
  3. Detta var suveränt. Något som vi kan ta upp till tisdagsträffen. Kram Annika

    SvaraRadera