onsdag 14 mars 2012

Halvpärlor

Ingen har väl kunnat undgå att märka att jag gillar halvpärlor?! Här har jag använt dem som "mittprick" i blommorna.

I butiken finns det en uppsjö av olika sådana, både runda i olika storlekar och hjärtformade, både självhäftande och sådana som man limmar fast själv.

Vad man väljer är naturligtvis en smaksak. Själv gillar jag nog de utan lim bäst, för då limmar jag med ett lim som jag är säker på och riskerar inte att de pärlorna ramlar av. Å andra sidan har jag nog aldrig varit med om att de självhäftande pärlorna faktiskt har lossnat. Och det är synnerligen enkelt att använda de självhäftande, bara att lossa från pappret de sitter på och placera där man vill ha dem. Smidigt! I mina gömmor finns båda varianterna.

Att halvpärlorna finns i olika storlekar är också en klar fördel, för ibland vill man ha en liten en och ibland passar det mycket bättre med de stora. I butiken finns runda pärlor i flera färger med diametern 5, 6, 8 och 10 mm. De hjärtformade pärlorna finns i en vacker röd variant som är 8x8 mm och en underbar pärlemovit som är 12 mm.

Ta dej nu en titt HÄR och välj dina egna favoriter! Och du, de är väldigt prisvärda också!
//Cornelia

1 kommentar:

  1. Ännu ett av dina superfina kort
    Halvpärlor kan man inte ha för många utav ; ))
    Kramis

    SvaraRadera