onsdag 21 december 2011

Presentkorts-kort

Nu kommer det presentkorts-kort jag gjorde för 
att visa i fredags.
Maken menade på att något saknades.
Jag gav upp funderingar kring vad som behövde dit 
och bara visar det så som det var skapt i fredags. 
Pga all skimrig glimmermist osv blev det väldigt svårfotat.

Jag har använt en hel hög stämplar från 
ROX Stamps sortiment.
Halvpärlor hittar du HÄR och band HÄR.

Öppnat
Utgångsmaterial: Svart cardstock och ett mönsterpapper från Tim Holtz beströks med uttunnad vid akrylfärg. 
Ovanpå det: kladdande med färger, distresser, glitterlim, utsuddade fläckar med svart stämpelfärg för att ge lite oljefläckskänsla osv.
På den utvikta nederdelen ska det plastiga presentkortet sitta. Jag kommer fästa det med en liten gluedot, bara så pass att det hålls kvar.

Hela kortet är byggt med den tjusiga damen som inspiration.
Övriga stämplar som skymtar är "God Jul m domherre" (isärklippt), "Made with love" från det vackra stämpelarket "Post", embossad Harley Davidson.


De röda punkterna samt Made with love kommer från 
2 resp. 4 kommer från siffersetet.
God jul är slarvstämplat tvärs över siffrorna. 
Obs! Delat på stämpeln så domherren har fått bli en egen stämpel= ännu mer användbar med text och bild var för sig eller ihop! Här har jag även bara färgat in ena delen av stämpeln= Gott Nytt År är inte med. 
Lätt som en plätt med en Tombowpenna :-)

Ett presentkorts-kort i en helt annan stil
Färdig kortstomme som bas.
Papper: Nikki Sivils "My sweet cherry pie"
Band finns i shopen.
Söt skocharm från shopen.
Fästmedel: dubbelhäftande tejp från ROX Stamps.

Öppnat

En die cut ur samma pappersserie har stämplats med den alldeles nya och fräscha ROX-stämpeln 
Tjusiga damen har fått en rejäl dos glitterlim på sin baddräkt och på skorna. På körsbäret har jag satt en pebble, vilket i verkligheten får det att se smaskigt glansigt ut. 
Pebbles fäster jag ibland med lim och ibland som idag med en väldigt platt gluedot.

Det vita pappret symboliserar de blomstercheckar som är tänkta att sitta där. Jag har alltså bara fäst pappersbiten och die cuten med en remsa dubbelhäftande tejp i nederkanten.

Avslutar med en bild på mitt smaskiga paket!
Julafton kom tidigt :-D

Ha det bra och stressa inte!
Andas :-)

Nina/NHL

PS: Skriv gärna en kommentar om vilket av dagens alster du gillar bäst.




2 kommentarer:

  1. Vilket härligt paket!!! Jag gillade det kortet med bären jättemycket trots att det är i en stil/färgskala som jag aldrig använder själv, men jättefint!!! Ha en fin kväll kram Linda

    SvaraRadera
  2. aha...här är stämpeln..men slutsåld. Jag gillar det översta mest, coolt och annorlunda. Vilket dt paket!

    SvaraRadera