fredag 9 december 2011

Julfredag nr 5 "Julklappar"

Idag visar vi några julklappar.
Närmare beskrivning av tillvägagångssätt
kommer i ett inlägg imorgon. 

Det finns ju hur mycket kul som helst en scrappare kan pyssla ihop och en av våra favoriter att jobba med och till är ju ljus. Själv gillar jag att göra om Pringlesrör till förvaring av värmeljus, självklart med matchande tändsticksask ;-) 

Isadory har lyckats väldigt bra med att värma fast 
servett på ljus. 


Visst är det vackert?! 
Eftersom detta var ett beställningsjobb, så fanns det önskemål om hundmotiv.

hittar ni i shopen.

Själv försökte jag med servettmetoden en gång och blev tokfrustrerad, så jag håller mig till ROX Stamps ljusbilder. Kanske minns ni BellaMios vackra skapelser med dem?
Påminnelse:
Visst är det häftigt att de även funkar på andra material, 
t ex krukor?!
HÄR hittar ni hennes inlägg.

Isadory gjorde, som ni kanske minns, detta stämningsfulla ljus med en av mina favoriter bland ljusbilderna.
Klicka HÄR för att kolla närmare på det inlägget.

Något att tända härligheterna med måste vi ju förse mottagaren med också.
Isadory är en hejjare på dessa större tändsticksaskar:
Stämpel, organzaband och halvpärlor från ROX Stamps.
Så gullig modell!

Nä, nu byter vi tema helt!

Jag har gjort en anteckningstavla. Hjärtat är en griffeltavla. Nedanför den sitter Almanacka classic som finns att köpa som PDF i butiken. Under den sitter den vackra versen 
"Att vara stark", men den kikar vi på imorgon när jag går in på tillverkandet i detalj.

Äh, jag lägger väl in en länk till min gamla tutorial på liten betongljusstake också.
Klicka

Nu hoppas vi på trevligare väder än vad de lovat och en kanonhelg!
Isadory hälsar också :-)

Nina/NHL

1 kommentar: