lördag 16 november 2013

Sifferkort till en 40-åring

Fick en beställning på ett kort till en blivande 40-åring. Det var bråttom, bråttom och jag valde att göra ett sifferkort. Det går ändå relativt snabbt att göra, tycker jag.

Siffrorna ritar och klipper jag ut för hand med en helt vanlig sax. När jag klippt ut den svarta stommen klipper jag bort en liten kant runtom på mallen och då blir den lagom för de mönstrade pappren, som jag limmar på stommen.

Då den blivande jubilaren gillar att sy har jag dekorerat med den ursnygga saxen och de söta små metallknapparna från ROX.

På insidan finner man en grattistext samt den fina texten Du vet väl om att du är värdefull...

Och längst bak sitter min personliga raggsockastämpel, som jag maskat in en bit av en biljettstämpel i.
 
Ha en skön lördag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar