tisdag 19 november 2013

Låt mig få presentera Malin & Olle!

Det är ett sant nöje att få presentera Malin och Olle - två duktiga scrappare som nu ingår i ROX Stamps DT gäng! Jag är glad och lycklig att de ville hoppa på tåget. Nedan följer en liten presentation av dem. Jag säger välkomna!

Namn: Malin Wiberg
Ålder: 37 år
Bor: Skälsböke, Tyringe (ca 20st Åretrunt hus och sommarstugor). Det ligger ca 3 mil från Rox stamps.

Jobbar med: 60% som Skolssimsansvarig i Hässleholmskommun för Åk2 och 3. och 50% i Simklubben 1971 (S71, Hässleholm) som breddansvarig. Det vill säga från minisim (3,5år)  till teknikskola (10-12år), jag har en administrativ tjänst men är även ledare i grupperna.  Tidigare har jag mer ägnat mig åt att vara tränare för tävlingssimmare som tränar 5-10pass/vecka, och de duktigaste har krigat om medaljer på SM.

Började scrappa: Klipp och klistrat har jag gjort sedan jag var barn.  December 2010 köpte jag en tidning (svensk) som hette Scrapbooking, jag minns att jag bara satt och tittade i den och drömde om att göra något sådant. Jag blev dock skrämd av alla annonser med vad man skulle behöva och insåg att det hade jag inte ekonomi till då. Hösten 2011 köpte jag min första Magnolia tidning och sen den dagen är jag insnöad i denna värld.

Scrappar helst: Jag är till största del kortmakare, men tycker egentligen att det är roligare att "bygga" saker med papper, chipboard mm.  Jag anser mig ha ett Magnolia beroende, så Edvin & Tilda pryder många alster tillsammans med blommor och charms. Och gärna en stämpel.

Fritidsintressen: Simning och skapande är två stora passioner, efter maken och barnen. Med två barn 13 och 10år, hus, har man ingen brist på fritidsintresse.

10 saker som jag skulle ta med mig till en öde Ö: min man (både för att jag älskar honom men även för att jag hatar att laga mat), mina barn, en flaska med en Ande och hans 5 önskningar, kniv, papper, pennor, tändstickor och cocacola på resterande.

Blogg: http://kreativafskalsboke.blogspot.se/


Namn: Olle Wiberg
Ålder: 10 år (2003)
Bor: Skälsböke med Malin, Paul och Ebba
Jobbar med: går i skolan i Tyringe 4c2
Började scrappa: Har alltid älskat att vara med mamma och pyssla och bygga saker.
Scrappar helst: Kort, precis gjort min adventskalender, smällkarameller och målar med promarkers och akryl.
10 saker som jag skulle ta med till en öde Ö: om mobilen har täckning tar jag gärna med den, pyssel, fotboll, yxa, familjen med katterna, kniv och rep.






2 kommentarer:

  1. Yeay! Vad kul Malin och Olle!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jenny! Hoppas du tittar in ofta och följer vår resa. :) Kram Malin

      Radera