söndag 24 juni 2012

Grattiskort

Här har jag skapat ett kort i en stil som jag inte är bekväm med, men tjejen som ska få det gillar enligt beställaren "shabby chic" och jag har försökt  mej på att göra nåt som liknar den stilen iallafall.

Jag har använt en bild från ett klippark och sedan öst på med spets, band, blommor och en massa halvpärlor.

 Den söta lilla nyckeln fick hänga här bland blommorna.

Den här lilla ramen stansar man lätt ut med ROX's die. Siffrorna är från ett QK-alfabete och sen lade jag PearlMaker på alltihop och fick en lite glittrande effekt.

 En enkel insida med Grattistext...

 ... och ett skelettblad med en liten bandstump och en halvpärla.

På baksidan finns min personliga Raggsockastämpel och i den har jag maskat in en del av en grattis-biljett.

Ha det gott i sommarvärmen(?)!
Cornelia

1 kommentar:

  1. Vilket vackert kort - Shabby Chic är inte min stil heller men jag "lånar" gärna några idéer från ditt underbara kort.

    Karin

    SvaraRadera