måndag 14 december 2015

Outtröttlig med wellpapp!

Jag tröttnar inte! Tvärtom så triggas jag varenda dag att fundera ut nya saker jag skulle vilja bygga. Att bygga med vanlig kartong och den mjuka wellen är lättare än man tror. Man ska bara få in den rätt knycken som Tjorven sa till Fabror Melker. Jag älskar hjärtan, men det får inte vara vilka hjärtan som helst. Jag vill att de ska vara avlånga. Av någon outgrundlig anledning så tycker jag inte att det är lika fint med "bulliga" hjärtan. Nåväl smaken är som baken. Jag letade länge på nätet efter "det rätta hjärtat, men jag kunde inte hitta det. Till slut ritade jag ett i datorn. Asken jag byggt mäter ca 20 cm bred och 28 cm hög. Det går i rejält med julgodis i den här. Det tar inte så lång tid att bygga, men man får rusta sig med en del tålamod. Blommorna gjorde jag själv, tog bara en mönstersax och klippte en cirkel och klippte sedan runt, runt tills jag kom in i mitten. Snurrade runt med hjälp av en pincett och limmade fast. Tryckte slutligen ner ett guldigt bär. Grankvistar ska ju naturligtvis vara gröna när det är jul, men inte hos mig, här går de i vitt och beige/brunt. En rosett fick avsluta det hela. Jag klistrar alltid först dit bandet och gör sedan rosetten för sig och klistrar ovanpå bandet. Det ger en fin och exklusivare look. Lite pärlband runt kanten är ju aldrig fel. Så det fick det bli.





Material
Rött sidenband
Pärlband

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar