tisdag 8 december 2015

Efter Åtta!


En av julens mest traditionella choklad näst efter Aladin/paradis är så klart "Efter Åtta" eller rättare sagt After Eight. Denna ljuvliga mintchoklad förtjänar såklart en alldeles egen ask/kista. Denna har jag byggt i två steg. Första steget fram tills den ska dekoreras och andra steget från dekoration till slutlig kista. Just denna dagen var jag väldigt förvirrad jag provbygger ju alltid ett antal exemplar innan jag till slut blir nöjd. Första bygget blev inte bra tyckte jag. För hög och för bred. Sagt och gjort jag byggde en ny. Och där någonstans hängde inte min hjärna med. När det var dags för dekoration tog jag helt sonika fel kista och målade och dekorerade. SUCK. Jag har fotograferat steg för steg med de nya måtten, men har inte dekorerat upp en ny utan när väl onlinekursen släpps så blir det rätt bilder på måtten (och det är väl tur?) och de felaktiga bilderna på slutresultatet. Till syvene och sist så är det ju måtten som är det viktiga eller hur? Slutresultatet med de mindre måtten blir helt enkelt bara en lite lägre kista. Denna kistan får jag väl ha till något annat..Prylar har man ju att stoppa i den.

Håll till godo på det "misslyckade" försöket till en kista men som i slutändan ändå kommer att bli fantastiskt fint. Ett kit kommer att säljas där wellkartong, mjuk well, cardstock, vax, färg, lim, lås fötter och pärlor kommer att ingå! Hur låter det? Håll utkik i shopen, om ett par dagar så finns den att köpa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar