torsdag 29 maj 2014

Till minne av konfirmationen

Sambons äldsta barnbarn har blivit konfirmerad och jag ville göra något lite extra till honom. Det blev den här "ihopvikta boken". Jag tog helt enkelt en gammal bok och vek ihop sidorna tre och tre och böjde dem in mot ryggen. Inget lim behövdes, de fastnade av sig själva. Pärmarnas insidor klädde jag med blåmönstrat papper.

Ett foto på konfirmanden samt den stora, fina texten Ha hopp monterades på blå cardstock och så stack jag ner dem bland sidorna (och jo, den här gången behövdes det lite lim!).

Sen började det roligaste, nämligen att dekorera det hela.

Ett stort och vackert kors samt rosor hittar du såklart i butiken hos ROX. Även pärlorna på tråd, som är så lätta att jobba med, finns i olika färger och storlekar.

Namnet har jag stansat ut med QK Spicy chicken. Pricken över i satte jag fast på en smal remsa plast från en förpackning, så att den står upp på rätt sätt.

Det söta hjärtat hittar du HÄR.

Boken från sidan...

... och bakifrån. Här finns datum och plats för konfirmationen samt vår hälsning. En sedel vek jag ihop som en solfjäder och fäste med glue dots. Gissar att den är det som uppskattas mest *S*

Ha en bra dag!



1 kommentar: