torsdag 19 september 2013

Överraskning


Min mamma älskar att sticka. Hon stickar hela tiden... hon har en stickning till frukost, den ligger i en korg som står i köket... hon har en annan stickning vid TV-n och en tredje på gång i sängen(!). Den stickar hon på litegrann innan hon går och lägger sej. Numera är hon pensionär men när hon jobbade så åkte hon tåg dit och hem. Då hade hon en liten stickning, som hon kunde ha på tåget (resan tar väl cirka en kvart..).

Jo, sån är hon *S* så när jag nyligen sprang på det här billiga garnet nånstans, så köpte jag fyra nystan åt henne. Det är ju alltid kul med lite nytt att pyssla med, eller hur?! Om det sedan är garn, papper eller nya söta dekorationer... lika roligt, vilket som.

Personliga stämplar finns det många att välja mellan i ROX's sortiment och här har jag använt en av dem, med min mammas namn, för att göra små enkla men söta tags, som hon kan sätta i sina stickade alster.

Men en överraskning med posten måste ju innehålla någon form av brev också, så jag gjorde ett snabbt litet kort i storleken 10x10 cm och skrev en hälsning inuti. En liten halvpärla i hörnet är enda pyntet.

Fina poststämplar hittar du HÄR.

Tillsammans blev det såhär... och så garnnystanen till det. Jag tror att hon kommer att bli glad!

Ha en fin torsdagkväll!


1 kommentar:

  1. Jättesött och smart. Hon blir säkert jätteglad!
    Kram Sandra

    SvaraRadera