måndag 16 september 2013

Mini glasburkarna - tips!

Något som har hamnat på min favoritlista är dessa små söta glasburkar som jag älskar dekorera allt med . Jag hittar på allt möjligt från smågodis (de små sockerpillerna som finns i tivolikäpparna , små runda glada färger) eller mitt senaste upptäckt :) ranger glossyaccent och små detaljer att fylla burkarna med . Allt går så länge dem går igenom hålet :) allt från paljetter till pärlor och i mitt lilla tips nageldekorationer.  Något jag kom på efter mitt första försök var att man måste nog låta glossyn torka i omgångar för att grejerna inte skall följa med g-kraften till botten , på så sätt kan man skapa ett lager på lager med små budskap , eller varför ute sanden från favorit stranden eller små snäckor kanske  En hårlock eller till och med första tanden.



 Jag förseglar alltid de små burkarna med korken som följer med och glossy längst kanten och jag upplever alltid det väldigt uppskattat och glädjande att se mottagaren. Kortet eller alstert tycker jag känna med genomtänkt när man sätter dit detaljer som tagit tid att skapa. Dessa underbara burkar fanns innan i roxstamps sortiment , jag hittade dem inte nu men jag längtar redan efter fler .

Hoppas detta var ett tips som någon får nytta av :) lämna gärna en kommentar.

Kram DT- Miia 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar