fredag 6 september 2013

Mitt första inlägg här som DT- ett "jag tänker på dig kort"

Så himla skoj detta , att få chansen att blogga och ingå i DT-gänget här. Jag har pysslat ett bra tag och det varierar vad jag gör ibland blir det bara kort , ibland bara layouter och sen altrar jag och gör även ATC kort.
Pysslandet för mig är befriande . 
Jag älskar återanvända material och tycker det är super roligt att experimentera fram nya tekniker och sen gör jag mycket dekorationer själv. 

Idag vill jag visa ett "jag tänker på dig "kort som är vad jag kallar snabbkort. (Ca -En timmes kort )










Blommorna köpte jag från Roxstamps , jag bara ÄLSKAR rosen knopparna och kan inte få nog , bakgrundspappret "noter" är från panduro . Och sen var det ett klippark från panduro med rosor & svalor mm . Eftersom kortet är till min mans farmor på över 80 år så ville jag ha lite dova , romantisk känsla i kortet. Själva grunden är cardstock i en  varm rosa  eller mer åt hudfärgade hållet  .




Sen har jag byggt upp kortet med 3D kuddar , klippt ur rosor och knoppar och svalor och varierat dem med tjockleken på 3D kuddarna . Sen sist men inte minst har jag kört igenom en kapsyl i min bigshot och lade en svala i plus en epoxy bubbla som blir som en glasbubbla. Jag har stämplat med Quickkutz gelatamps - just for you , det är ett litet limiterat clearstamps som följde med i sophisticated disen .

Inuti har jag skrivit en hälsning om snabb återhämtning efter sina strålningar och en nytagen bild på barnen. 

Fråga gärna , Om det är något ni undrar :) 


Med vänlig hälsning, Miia 

1 kommentar: