onsdag 3 oktober 2012

Dörr-kort igen

Jag gjorde ett sånt här kort för ett tag sedan, då till en kille som fyllde 18 och blev myndig. En person såg det i bloggen och ville ha ett liknande till en som pluggat ekonomi och nu disputerar på sin doktorsavhandling.

Spännena hittar du HÄR. Jag har knipsat av dem på mitten med hjälp av en tång och använt dem som gångjärn.

Charmen på mitten av kortet funkar som stängning (den är så tung att kortet hålls igen på så sätt). Den säljs i butiken som en grattis-charm i ROX Exclusive-sortimentet, men här har Anna-Lena tillverkat en specialvariant till mej. Tackar ödmjukast! Den blev perfekt!

När man öppnar kortet ser det ut såhär. Till vänster har jag stämplat texten Ta dig tid att göra ingenting, vilket jag tyckte passar nu när han kämpat så mycket och länge med sina studier.

Här är kortet helt utvikt...
... och längst upp kan man se bilder på var han kommer ifrån och var han bor nu. Texten är en rad ur en sång, som betyder något.

Längst ner ett foto på mottagaren själv och hans lilla barn. Texten Magi blev perfekt i hörnet bland grönskan.

Kanske kan man tycka att det är tjatigt med alla dessa baksidor.. men en snygg baksida gör mycket för kortets helhet, tycker jag.

Så jag envisas med min personliga raggsockastämpel och återigen Roligare än ett mail.

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar