lördag 17 september 2011

Läsarpost! Tips till din spellbinderförvaring.

Det är så kul att få läsarpost hit till ROX Stampsbloggen! Ett mail med bilder från Lena kom och vi kan givetvis inte undanhålla er detta fina alster gjort med ROX Stamps magnetmattor! Tack Lena för dina fina bilder!
Några rader från Lena:
Jag gjorde pärmarna och insidorna av kartong som jag skar till i en lämplig storlek, ca 6 x 6 tum = 15 x 15 cm.
Pärmarna gjorde jag av hoplimmade kartongbitar så dom skulle bli kraftigare.
(går säkert bra med baksidorna på kollegieblock eller liknande kartong)
Så klistrade jag fast bitarna av magnetmattan som jag först delat mitt itu, (lite beroende på storleken på diesen)
täckte sen över allt med mönsterpapper och chalkade kanterna. Gjorde hålen och band ihop med bind it all.
Till sist stansade jag ut ordet dies och klistrade fast bokstäverna.
Jag gjorde några extra albumsidor på en gång så det finns plats för flera dies, för det kommer säkert att bli fler köp av såna, hihi. ;-) Enkelt va? :-)

Det enda som jag kommer på att man bör tänka på är att inte använda så tjockt/kraftigt mönsterpapper eftersom magneterna sitter under papperet, så ju tunnare mönterpapper dessto bättre.
Har man ingen BIA så går det ju att göra hål med en håltång och sätta ihop albumet med ringar också.

Ha det riktigt gott!
//Anna-lena

4 kommentarer:

  1. Ett jättevackert och mycket praktiskt album Lena har gjort. Trevligt med så bra tips!
    Ha en trevlig helg. Lena

    SvaraRadera
  2. Riktigt snyggt och praktiskt! Helt klart inspirerande!!!
    Fram för mer läsarbilder!!! :-)

    SvaraRadera
  3. Jätte fint och praktiskt :)
    Kul att du delade med dig till oss.

    SvaraRadera
  4. En riktigt supersnygg förvaring, nu blev jag sugen på att göra om min..

    SvaraRadera