lördag 23 augusti 2014

Present till en bokmal..


Här kommer en lektion, fotograferad steg för steg hur jag gör ett bokmärke.

Detta bokmärke kan du göra i vilken storlek du vill, principen är den samma. Jag skriver ut de mått som jag använt.

1. Skär till en bit cardstock som är 16 x 16 cm.


2. Vik på mitten
 
3. Rita en linje 1,5 cm in på pappret.
 
4. Klipp fram till mittvikningen. samt snedda hören på den kvarvarande biten.
 
5. Mät 5 cm ner på sidans öppning och dra en diagonal linje ner till vikningens slut.
 
6. Klipp bort så att du får denna form.
 
7. Ditt bokmärke ska nu se ut så här!
 
8. Ta fram ett mönsterpapper, rita av ditt bokmärke..
 
9. Jag klipper/skär ut mönsterpappret, samt klipper bort några millimeter runt om så att mönsterpappret ska släppa några millimeter från kanten av bokmärket.
 
10. Jag distressar mitt bokmärke runt om alla kanter.
 
11. Dags att tejpa!
 
12. Tejpar/limmar på mönsterpappret
 
13. Stämpeln Uggla med bok, stämplas och stansas ut.
 
14. Lite distanskuddar samt att jag distressar kanten på ugglan 
 
15. Stansar ut ett litet sött hjärta
 
16. Skriver lite text och hänger fast en charm.
 
17. Sätter lite distanskuddar på hjärtat också.
 
18. Klart!
 
 
 Material finner du här länkat till shopen:
 

Ha en fin vecka!
Kram Anna-lena

4 kommentarer:

  1. Absolutely adorable!
    Thanks for sharing!
    Have a nice weekend!

    SvaraRadera
  2. Thanks Nágela, nice weekend to you too.
    //Anna-Lena..

    SvaraRadera
  3. Hej Anna-Lena!
    Vilken bra och lättförståelig tutorial!
    Blir bra att ha som "extrapresent".
    Tack för att du delar med dig!
    Kram Britt (NZ)

    SvaraRadera
  4. Hvor er det bare sødt. Jeg elsker bare ugler, og glæder mig helt vildt til at få det søde stempel her snart he he he. Sååååååå fint.

    SvaraRadera