söndag 30 juni 2013

Pyramidkort

Norska Janne inspirerade mej att prova på mitt allra första pyramidkort. Det blev ett kort till min före detta kollega Lena, som fyllde 60 igår.

Det här är en väldigt rolig kortmodell, som jag garanterat kommer att göra fler av. Kanske ett bröllopskort som jag har på min beställningslista inom kort..?

Lena gillar sin trädgård och sina blommor, så jag har dekorerat med en hel del blomster här och där. Den läckra lilla fågelburen med hjärtat hittar du HÄR.

"Baksidan", fast vem vet egentligen vad som är bak och fram och höger och vänster på den här skapelsen?

Mera blommor och en vacker klocka från ROX, som får symbolisera tiden som går. Klockor i alla tänkbara former och modeller hittar du såklart i butiken, nämligen HÄR.

 Ur en annan vinkel.

Här hänger en bild på jubilaren själv, tillsammans med ett par små söta verktyg, eftersom hon gillar att snickra på sin fritid.

Du har väl sett de supersöta yttepyttesmå glasflaskorna? De är så fina som dekoration både på kort och annat. Här har jag hängt dem i snören från pinnen, som håller samman hela kortet. De små etiketterna har jag skrivit ut med datorns hjälp.

Uppifrån. Här har jag använt stämpeln Hurra på din födelsedag med hjärta. En stämpel som jag använder om och om igen. När man drar ut pinnen och vecklar ut kortet...

 ... ser det ut såhär. Fyra vackra texter från ROX har jag stämplat på varje "triangel".

 Och i mitten ytterligare en grattisstämpel och så plats att skriva vem kortet är ifrån, förstås.

Ovanför spetsen finns några små söta halvpärlor. Just den här spetsen var en liten överbliven bit som jag hittade i mina egna gömmor, men band och spetsar finns givetvis i ROX's sortiment också. Du hittar dem HÄR.

På undersidan hittar man min personliga raggsockastämpel och i den har jag maskat in en del av en biljettstämpel.

Ha en riktigt bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar