fredag 18 januari 2013

Ett hjärtligt tack

Hejsan!

I julas fick maken en ask med Marabous chokladhjärtan och när den var tömd på sitt innehåll så kunde jag inte låta bli att lägga beslag på asken för att återanvända den. :-) Det blev en ask redo att ge bort som ett hjärtligt tack.

 

För att få asken i shabby chic-stil använde jag en hel del skir spets, cremefärgad organzaband och ett helt underbart pärlband. Pärlbandet satte jag runt om asken samt på locket.


Under blomman sticker det fram en liten tag med texten "Bara till dig". I varje hörn satte jag silverfärgade metallhörn som blivit målade med lite vit gesso. Satte sedan vita halvpärlor på dem. De risformade pärlorna klippte jag loss från pärlbandet.


Insidan dekorerade jag lite enklare med spets och så den fina tack-stämpeln, som passar så bra att placera mitt i ett hjärta.
Nu är det bara att fylla asken med ny choklad och ge bort den.

Ha det så gott!!!
Kramar
Rosemarie

1 kommentar: