onsdag 12 september 2012

Bokstavskort

Ni har ju sett olika varianter av sifferkort i den här bloggen tidigare. Nu skulle jag göra ett snabbt kort till Olle, som fyllde 29 häromdagen. OLLE är ett kort och bra namn, så jag provade att göra ett "sifferkort" fast med bokstäver istället. Här är resultatet.

Jag ritar och klipper för hand, med vanlig sax, och det är inte speciellt svårt. Prova får du se!

Två sedlar, hårt rullade runt ett smalt penselskaft och omlindade med en bit scrappers floss, blev en fin dekoration.

Insidan...

 ... har en av mina absoluta favoritstämplar. Du hittar den HÄR. Det verkar dock som om det är fler än jag som gillar den, så just nu är den tyvärr slutsåld, men den kommer säkert in snart igen!

 På motstående sida finns den här, sprillans nya, grattisstämpeln. Himla snygg, den med!

Eftersom kortet skulle ges inom familjen tyckte jag inte att det var nödvändigt att sätta min personliga stämpel på baksidan. Olle vet garanterat att det är jag som har gjort kortet ändå. Istället fick den här mysiga stämpeln pryda kortets sista sida.

Gillar du just den här stämpeln får du kanske skynda dej lite, för det finns bara tre kvar i butiken för tillfället.

Hösten är en härlig tid! Skönt att vara ute i den friska, klara luften, men också skönt att kura inne och ta sej tid att pyssla och ha det gott!
Njut av livet!

//Cornelia

1 kommentar: