onsdag 25 juli 2012

Kort av "skräp"

Igår kväll, när jag satte mej vid datorn för att blogga detta kort, gjort i en handvänding på eftermiddagen, upptäckte jag att min kollega Linda just visat ett kort gjort av spillbitar. Vilket kul sammanträffande, för det här kortet kom till när jag satt med ett lite större, mera komplicerat kortprojekt.

När jag lade undan det på tork upptäckte jag att det låg ett helt litet "kort-kit" kvar på bordet åt mej. Det var rester av papper, det var en felstämplad grattistext (som jag dock kunde göra om till en tag på det här kortet och dölja att pappren under inte riktigt täckte botten... *S*), det var ett uppstämplat motiv (som jag stämplat i reserv ifall jag skulle misslyckas med färgläggningen).

Ja, det var bara att sätta igång och här är resultatet. Halvpärlorna låg förstås inte på bordet, utan i en liten låda under detsamma.

 Insidan, med en av mina absoluta favorittexter, nämligen Livet består av både stora och små ögonblick...
Den är för tillfället slutsåld (och det är ju inte konstigt, så fin som den är!!!) men kommer nog snart in i butiken igen.

Den lilla söta stämpeln Kram ser kanske inte mycket ut för världen, men här blev den perfekt.

Kanhända att ni tycker jag är tjatig som visar mina baksidor, men jag tycker de är (nästan) lika viktiga som framsidan. Här är min egen personliga raggsockastämpel och så har jag såklart maskat in en del av motivet från framsidan.

Ha det gott och ta nu och rota runt lite bland ert "skräp", så hittar ni säkert nåt kul att skapa med!
//Cornelia

2 kommentarer:

  1. Tänk att man kan få ett sånt underbart kort av spillbitar
    Det är Jättefint

    Kraaaaaam

    SvaraRadera
  2. Jättefint kort och visst var det komiskt att vi satt samtidigt igårkväll och snickrade på skräpiga inlägg ;) Kram på dig

    SvaraRadera