tisdag 15 november 2011

Vik kuvert, tutorial

Här kommer en tutorial på ett vik kuvert jag provat.
Hoppas ni förstår den enkla förklaringen, annars får ni skriva till mig och fråga.

Tag ett 30 x 30 papper och vik in hörnen mot mitten.
Sedan viker du hela delen på mitten enligt bild 2, alltså de invikta flikarna ska vara utåt och den släta sidan inåt. Så ska de se ut ungefär som bild 3.

Sedan om du varit noga med din vikning så tar du den "bakre" fliken och viker fram över den främre som sista bilden. Sen kan du tex sätta spets i kanten innan du limmar ihop dem.
På baksidan får du dölja "hålet" med något vackert. Själv satte jag ett mönster papper jag fått över och sedan en kantstans runt det. Glöm inte att sätta fast knytsnöre från baksidan och i mellan de vikta flikarna innan du limmar ihop allt.




Så här blev min som jag faktiskt har gjort i tapet så det är lite kraftigare och robustare, men det går ju så klart att göra i vilket papper som helst.






Det jag nyttjat:

God Jul Stämpel med klockor
Halvpärlor
Rött Organzaband

Kram på er! / Isadory

1 kommentar: