onsdag 2 november 2011

Beskrivning strutkort

I Julfredag nr 2 gjorde jag en julkortsstrut och utlovade en beskrivning av densamma idag. Här kommer den :-)

Två papper skärs till, 15x15 cm är ett trevligt mått.

 Forma ett av papperna till en strut.

 Tryck ihop struten så den blir platt. Se till att den hålls ihop ordentligt nertill. 



 Lägg struten på papper nr 2. Det ska bli instickspappret.

Skär längs med strutens sidor. Struten i sig är alltså mall till instickspappret. Det är bra eftersom man då får exakt samma form på dem båda. 

Ta bort några millimeter på samtliga sidor av instickspappret= blir lite mindre än struten och passar så klart bättre i :-D

Innan jag tejpade ihop struten, färgade jag in den synliga delen av insidan med en kopparstämpeldyna. (På fotot har den fått en lite skum nyans.)




På med pynt! 
Enkla Prima e-line-blommor fick lite piff med halvpärlor från ROX Stamps. Den fina träfågeln finns tyvärr inte i shoppen längre.
Instickspapprets vita sida har färgats in med distresser och glimmermist. 
Denna stämpel är det jag använt. Kan vara svårt att se det eftersom jag först stämplade en gång upp och ner på pappret innan jag lyckades få till det rätt. :-D

Glitter, glitter :-)

 På baksidan av instickspappret satte jag min "Scrappat av-stämpel". Många varianter finns i shoppen, dels HÄR, dels HÄR


Nina/NHL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar