tisdag 1 november 2011

Ny teknik :)

Jag hitta denna teknik på en sida. Dock minns jag inte hos vem, så förlåt om jag inte återger din blogg, men jag minnns inte alla sidor jag hoppat runt på.

Har försökt mig på en liten "tutorial" dock blev kanske inte bilderna de bästa ;) Men jag hoppas att ni ska förstå i alla fall.

Jag tog en tom ask i lite kraftigare kartong, som denna Locobase, en hudkräms paket, bra när man kan återvinna eller hur?! :) Stansade ut lite stjärnor i ett lite kraftigare papper och limmade på kartongen lite "hipp som happ"


Sen klär jag in kartongen i aluminiumtjep, ni vet den billiga från Biltema som är hur bra som helst att scrappa med, gudarna vet varför man behöver den till bilar hehe.
I alla fall så när tejpen är på så gnuggar jag med fingrarna och försöker att släta ut den så mycket det går och tar sedan runt om stjärnorna med en sån embossing mojäng så de blir mer markerade. som ni ser på bilden. Den till vänter bara gnuggad med fingrar och den till höger med embossing mojängen.


När det är gjort så ska man rugga ytan liten och då gnuggar jag friskt med mitt falsben som har en lite vassare kant som är helt perfekt till det.



Där efter lägger jag på en klick med svart akrylfärg och gnugagr sedan runt med ett papper. det gäller att få till "skitigheten" innan färgen torkar för sedan är den ju permanent som jag lärt mig den hårda vägen hehe. Krävs lite träning, men sen får man till det bra.



Efter det så vek jag ihop kartongen och dekorerade de lite enkelt. Men vill ju inte har för mycket dekorationer eftersom just asken i sig blir så snygg och med enkla medel blir den härligt julig.





Det jag dekorerat med är:
Rött organza band
Röda halvpärlor

Bara tänk nu är det mindre än 2 månader kvar till julafton hihi :)

Kram på er alla / Isadory

1 kommentar: