onsdag 27 april 2011

Vin-tag med perfekt stämpel




Inspirerad av den gångna superhärliga påsken, 
har jag till idag gjort en vin-tag i den för mig ovanliga färgen gult.
Ja, jag var gulsugen! 
Sol, värme, blommor vill jag ha mer av :-)
 
 
En färdig tag kladdades på med vit akrylfärg, distress "Black soot" och gul crackle paint.
Blommorna är gjorda med dies från Marianne design, utstansade i gult papper, dränkta i glittrig Mod Podge, med småblommor och halvpärlor från en kitklubb.

Ber så mycket om ursäkt för att Mod Podgen inte hann torka innan jag "tvingades" att fota taggen!
Eftersom lagret blev ganska tjockt fläckvis tog det flera timmar att få det så här pass torrt i alla fall.
Läxan är lärd- mindre mängd nästa gång!

Stämpeln från ROX Stamps utformade jag som en egen liten tag och limmade fast på den större.
Längs med kanterna drog jag med en gulaktig Tombow-penna och ovanpå det lade jag en kant med sticklesen "Rock candy", som är en favorit!




Japp, ett kladdigt projekt, men kul var det! :-)
Ha det riktigt bra nu när en härlig tid går oss till mötes!

NHL
(Nina)

PS: Denna stämpel ligger just nu i kategori "Nice Price!!!"


1 kommentar:

  1. jag ville komma in och titta på lite mer bilder.
    Och köpa den fina stämpeln å då ser jag nice price...me like!!

    SvaraRadera