fredag 15 april 2011

Magi- som anteckningsbok och kort

Idag blir det två alster. 
Först ut är en altrad anteckningsbok. Dessa böcker finns att köpa till bra pris i ROX Stamps shop 
under kategorin "Att altra". 
Just mitt häfte har blanka blad, men det finns även linjerade.



Häftet har klätts med ett blåmelerat papper. Nertill en pappersremsa gjord med en MS-stans "Vintage doily", vit egentligen men infärgad med distress stain "Spun sugar".
Ovanpå det en liten spets.
Ryggen har ett organzaband med glitterslingor.


"Magi är att tro på sig själv, klarar du det kan vad som helst hända!"
En mycket trevlig stämpel!
För att få en melerad effekt även på stämpeln, rengjorde jag den inte efter att ha stämplat i en kopparfärg innan jag färgade in den med distressen "Broken china".
Runt texten har jag vitembossat de användbara 
Swirlen ligger förresten just nu i kategori "Nice price"!!!

Så till kortet:
Grunden är en färdig, vit kortstomme. 
På den lade jag ut fjärilar från en MS-stans och mistade sedan med en kopparfärgad glimmermist. Därefter tog jag bort fjärilarna och färglade dem med pearlmaker i en babyblå nyans. De får fint skimmer av pearlmakern. 
Hela stämpeln finns nere i högra hörnet och uppe i det vänstra har jag maskat allt utom "Magi".


Även här har jag gjort stämpeln melerad. Här målade jag "Magi" med en blå tombowpenna innan jag lade på färg med en brun distressdyna.
Eftersom jag ville ha en lätt och drömsk känsla stämplade jag med just distress. De ger ju en skirare, mer transparent stämpling än t ex en vattenfast dyna.


Ha en riktigt bra fredag!
NHL
(Nina)

4 kommentarer: