fredag 25 februari 2011

Boxkort i aluminium

Nu är det fredag igen, veckorna går så himla fort. I dag får du beskåda ett boxkort jag gjort som jag dekorerat med 2 olika stämplar.



Detta boxkort har jag gjort av aluminiumtejp.
Först gjorde jag alla mått jag behöver, bigade och vek mitt cardstock. Sedan klädde jag pappret med tejpen som jag klippt i remsor. Sedan körde jag det i min Sizzix och hade 2 olika embossingfoldrar. Jag tog ett prickigt mönster till locket och ett hallon mönster på själva boxen.



Jag klädde en liten remsa, också den i aluminiumtejp, som jag satte runt hela locket för att få en snygg detalj. Jag använde Alcohol Incs på hallonen och på grenarna.
Det var lite pilligt men blev väldigt läckert.
Den söta ängel flickan fick hänga på snöret. Den är från mina gömmor.



Detta är ett Grattis kort och jag har använt denna stämpel.
En liten fin ram hjälpte min Cricut mig att stansa ut :-)



Så här blev insidan på mitt boxkort.Jag valde att ha färger som gör en glad- vårfärger.
Namnet Ulla är Tattered angels läckra bokstäver som man sprutar mist på.



Stämpeln i mitten är jag helt såld på. Så himla fint budskap.Den är tyvärr tillfälligt slut i lagret, kommer in om några veckor.
Jag delade pappret på mitten på denna ruta för att släppa in lite silver emellan.



Tillslut vill jag bara visa denna text som jag tycker är så bra. Kvinnan som ska få detta kort jobbar på F-kassan.

Nu önskar jag er en trevlig helg så ses vi nästa vecka, Stephi

3 kommentarer:

  1. Snyggt! Vad mycket coolt man kan göra med aluminiumtejp

    SvaraRadera
  2. Läckert!
    http://yster64.blogspot.com

    SvaraRadera
  3. Blir sååå snyggt med aluminium tapen!!!

    SvaraRadera