torsdag 27 mars 2014

Mini album

Hej på er!

Ursäkta att det dröjt så mellan mina inlägg men detta projektet tog lite extra tid. Så hoppas ni blir väldigt inspirerade! :)
Detta kommer bli mycket av en bildspecial kan man säga. Sen kommer jag länka till videon jag själv gått efter via Youtube. :)


Framsida:
Banden har jag satt fast i 3 lager, först vitt organzaband, sedan satinband och sist pärlband.



Här har jag tagit maja desigpapper och klippt ut och sedan satt fast bakom dess glass Cabochons.
Blir en himla härlig effekt. 






Jag har satt charmsen i en kedja , klädgalgen hittar du här , ankaret här och kompassen här
Blommorna jag använt hittar du:
Stora rosor
rosknoppar rosa samt ivory


 På ramen av albumet har jag satt fast 2 smycken i en likadan kedja som på framsidan.

 Sida 1 sektion 1:
 Här ser ni första sidan. Där har jag satt dit en kompass som även den finns på framsidan.Har fäst denna med en brad så att man kan snurra på charmsen. Så denna funkar som ett lås.


 När man vecklar ut denna sidan finner men detta. Högst upp i högra hörnet har jag stämplat en stämpel direkt på pappret. Så det ser nästan ut som att pappret ser ut så. ;)

 Här är ett löst blad man kan dra ut.


Här är sida 2 i sekt 1. Där jag satt en fjärilsbord och även i denna fickan finns ett löst uttagbart blad.


Sida 1 sektion 2:

Här är även här en charms som funkar som lås.

 Sida 2 sekt 2. Här är en utdragbar sida och även en tag för att skriva något på.

Fortfarande på sida 2 sektion 2. Dessa flärparna sitter ihop med magneter

Sida 2 sektion 2:
Även här lite fickor på höger sida. Den mörkblå ovalen är utdragbar så även bladet under (det blå/vitprickiga)


Sida 1 sektion 3:
Även här sitter en charms i form av en klocka fast som lås



Här har jag stämplat denna vackra text direkt på pappret. Har använt mig av en distressdyna (pumice stone)

Närbild på "låsmekanismen" ;)


Här har förstasidan vecklats ut.


Sida 2 sektion 3:
Här ser ni insidan på sida 2. Det vita stycket med fjädrarna på är en fick som innehåller ett utdragbart blad.

Här ser ni bladen något utdragna (2 st)


Sista sidan...

Här finner du länkarna på videosarna jag tittat på (finns 5 avsnitt)


Hoppas ni fått ut nåååågot iallafall av bilderna. Men det är svårt minsann att göra albumet rättvist med bilder. 
Vi ses snart igen! 

Kramar till er! <3

//GDT Camilla




2 kommentarer:

  1. Så vackert ditt album är, måste jag bara pröva.
    Tack för inspirationen.
    Kram Johanna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mkt! Så roligt att inspirera någon! Det va jätteroligt.
      Men utan videon hade jag ALDRIG klarat det. ;)

      Radera