lördag 8 mars 2014

Ett bokkort

Till en man som fyller 65 och går i pension har jag gjort detta bokkort. Han har många strängar på sin lyra och är bland annat intresserad av matematik och i mina gömmor hade jag en liten bit passande mönsterpapper.

En klocka som symboliserar tiden som går tycker jag alltid passar på kort till lite äldre jubilarer. 

Här på framsidan finns även metallhörn och ett par visare, som jag använt som "photo turns".

Namnet är utstansat med QK Abigail Classic.

 "Boksidorna" har jag vikt av akvarellpapper.

 På ryggen finns denna text, även den utstansad med ett Quickutz-alfabet.

Längst ner på vänstersidan hittar du denna text, som uppmanar till att njuta av livets stora och små ögonblick. Viktigt att tänka på för alla, men kanske lite extra viktigt för den som uppnått pensionsåldern?!

Pensionären ska få en resa till Tyskland för att gå på oktoberfest, så insidan har fått lite tyskt tema med små flaggor på ett snöre och...

 ... tyska prepositioner runt kanten på det här mönstrade pappret. Här har jag helt enkelt textat för hand.

Den fina grattistexten är utstansad med den här dien....

 ... som också ger texten Hurra.

En biljett med perfekt text och några sköna oktoberfestbilder från nätet... tillsammans med två små söta glasflaskor som jag fyllt med olika sorters strössel och försett med passande etiketter, utifrån mottagarens intressen.

På baksidan finns min personliga raggsockastämpel och i mitten av den texten Roligare än ett mail.

Ha en fin lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar