söndag 14 juli 2013

En LO

Min sambo har några barnbarn, som jag såklart räknar som mina också. Varje år får de några nya LO-er att fylla på sina album med. En present som uppskattas!

Nu är det snart dags för Johans nionde födelsedag och här har jag gjort en LO med bilder från den åttonde...

Röda halvpärlor pryder kanten på cirkeln och så har jag "strött ut" några lite huller om buller också.

På det gula bandet har jag stämplat Hurra på din födelsedag. Den har en dekoration med hjärtan ovanför texten, men det fick inte plats just här.

Jag gick tillväga på så sätt att jag helt enkelt färgade in texten med svart tombowspenna, andades lite på den för att fukta den innan jag stämplade direkt på bandet. Enkelt och effektfullt.

På fotot har jag en liten "overlay" som jag gjort själv genom att stansa ut en oval ur en plastförpackning, som det varit bullformar i. Recycling, ni vet, det är bra! *S* Jag har fäst den med en liten röd, söt brad i ena kanten (och lite lim i den andra).

Jag har utgått från denna skiss som du finner hos Veckans skiss, ett bra ställe för dej som gillar att scrappa efter skisser. Jag har följt den till punkt och pricka, som du ser, men skisser kan man ju vända och vrida på och ha "bara" som utgångspunkt och inspireras av.

Ha en bra dag!

1 kommentar:

  1. Mycket snyggt! Många fina och roliga detaljer att titta på! Snygga färger!
    Tack för ditt bidrag till Veckans Skiss! :-)

    SvaraRadera