onsdag 5 oktober 2011

Kort, "Att vara stark"

Efter att ha varit runt och sett så många fina kort av den här typen, blev jag bara tvungen att göra ett själv. 
Vanligast är väl att det sammanhållande "bandet" 
sitter på mitten, men både stans och lämplig spets hade krusidullerna på ena sidan. Jag valde därför att sätta "bandet" längst ner istället.


För att göra pappret mindre platt då jag bara använt en matta, tog jag fram en mönsterlinjal med småvågig kant. 
Med hjälp av den och en silvrig penna gjorde 
jag en ram på vardera papper.

Kortet är öppnat. I mitten finns skrivyta gjord med NellieSnellen-dies.

 Till höger: Stämpeln från ROX Stamps är ju bara så rätt! 
"Att vara stark är inte att aldrig falla eller att alltid kunna..."
På mitten är textremsan upphöjd med distanskuddar på baksidan och pappersändarna är lite uppåtböjda för att få en vågig, mjuk effekt.

Till vänster: I mitt DT-paket hade Anna-Lena skrivit en liten anteckning på en söt, hjärtformad lapp. Den fick nu en omgång av distress stain "Spun sugar", ett lager stickles "Rock candy" och en kant med stickles "Platinum". 
Båda dessa stickles är riktiga favoriter!
Efter stylingen fick lappen tjäna som bakgrund till änglabokmärket.

Här kanske det syns lite att det grå cardstocket först grundats med glimmermist.
En grå chipboardnyckel har fått en rejäl omgång Platinum-stickles. En söt, liten, tänkande ängel (charm) hjälper till att pynta, ihop med två små rosor och en 3D-sticker.

Baksidan: "Pappersbandet" hålls ihop bak med ett satinband .


Stämpeln "Scrappat av" är fäst mitt över skarven genom att bara limma fast halva sidan på ena "pappersbandsidan". Denna stämpel är från ROX Stamps, men missa inte att det nu även finns möjlighet att få 
personlig stämpel i shopen med.

Material från ROX Stamps:
Stämpel Att vara stark, Klicka!
Änglacharm, Klicka!
Satinband, Klicka!
Stämpel Scrappat av, Klicka!

Glad onsdag!
Nina/NHL

PS: Missa inte att vi har en tävling igång!

1 kommentar:

  1. å va fint, vilka härliga papper och fint dekorerat. Hon komemr bli jätteglad om du kommer i håg vill säga *haha*

    SvaraRadera