onsdag 12 oktober 2011

Fördjupat inlägg i tillägg till "Nyheter! Nyheter!"

presenterades några nya stämplar.
Jag kan inte säga annat än att jag gillar dem skarpt!

Idag ska vi titta närmare på de två alster jag visade i måndags.

Först ut är min kylskåpsmagnet

Grunden: En av ROX Stamps självhäftande magnetmattor. Suveräna! 
De är mjuka och böjliga med lagom god magnetstyrka. 
Repar inga kylskåp ;-)
Jag bara drog bort skyddspappret från klistersidan. Klistrade fast mattan i hörnet på ett mönsterpapper och skar sedan bort resten av pappret med skalpell längs med mattans kant.
Av ett dubbelsidigt Tim Holtz-papper fick jag ut de två pappersbakgrunderna.

Två bitar organzaband hjälper till att bilda bakgrund.

ROX Stamps har ju en stämpel som ser ut som ett blad ur ett notisblock= helt perfekt till min inköpslista!
Här ser ni stämpeln. 
Hålraden färglade jag med en brun Tombowpenna för att ge en illusion av hål. Riktiga hål går utmärkt att göra med något hålgörningsverktyg 
t ex Crop-a-dile.

Stämpel "CHOKLAD ÄR OCKSÅ MAT" embossades, självklart med chokladbrunt embossingpulver :-D
Dekos: Lekfull hjärtbrad (finns i shopen), blommor uppiffade med stickles "Platinum" och en liten grupp muffins urklippta från mönsterpapper och pyntade med lite stickles- "Rock candy" och "Xmas red"
Charmen "CHOCOLATES" från shopen hjälper också till. 
OBS! Här passade den in bättre utan ögla, så den böjde jag hyfsat enkelt av med en tång.

Olika nivåer skapade bl a med distanskuddar 
hjälper till att ge liv :-)

Alster nr 2 är ett långtidsprojekt, 
men man måste ju börja i någon ände.
Jag har köpt en lite större anteckningsbok  för att göra en smashbookinspirerad årsbok.

Förresten! Ni har väl inte missat 
att ROX Stamps säljer anteckningsböcker
både linjerade och med blanka blad?! 
Modellen är av det 
stuk som vi hade på 
skrivhäftena i skolan. 

Trevliga att altra omslaget på
och bra pris.



Nåja, fokusera... :-D
Förstasidan i min årsbok färgade jag genom att dra med distressdynan "Milled levender" direkt på pappret. 
Slarvigt i mitten och mer hårt, bestämt i kanterna för att skapa lite av en ram. 
Över allt drog jag sedan med distress stain "Spun sugar" och då uppstod den här lite melerade effekten.

De sprillans nya månadsstämplarna kommer i två ark, uppdelade som på bilden. Dessa klipper man så klart isär och använder vardera månad för sig.
Här på förstasidan tyckte jag dock att det blev fint att stämpla månaderna med de två hela arken. 
Stämpelfärg: Vintage sepia från Versamark. Rekommenderas!
Första bokstaven i varje månad är ca 12 mm hög. 
Stämplarna är gjorda i ett lättklippt gummi. Jag använder mig sedan av Tack n peel, finns bl a hos Pysseltagen.

Material från ROX Stamps:
Magnetmatta, Klicka!
Stämpel "Notisblock", Klicka!
Stämpel "Choklad är också mat", Klicka!
Stämpelset "Årets månader", Klicka!
Organzaband, Klicka!
Hjärtbrad, Klicka!
Charm "Chocolates", Klicka!


OJOJ! Detta blev långt!
Ha det gott!
Nina/NHL


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar