fredag 5 november 2010

Nya stämplar!!

Det har ju släppts en ny stämpelkollektion nygligen och jag har knåpat ihop ett kort med några av dem!

Helt underbara stämplar som jag kommer använda mycket!!

Jag har provat en för mig ny vikning som var riktigt rolig, så håll till godo :)



Så här blev det!!!

Jag ville ge den underbara stämpeln (I världen är du bara någon) en central plats på kortet så man tydligt ser texten. Så efter att jag stämplat så stansade jag ut de två cirklarna (en vanlig och en scalloped) och fäste dem med 3D-kuddar över bandet.



Kortet är i 3 delar och när man knutit upp rosetten så kan man se och läsa på de andra delarna.

Fjärilen som är mitt på pappret har fått ett tjockt lager med 3D-lack på sig, men det syns ju tyvärr inte på fotot...



Jag valde att ha mittendelen ganska neutral, bara lite utsmyckning med en fjäril i metall och vellum i övre hörnet.



I nedre hörnet stämplade jag den här texten som jag tycker passar alldeles utmärkt på varenda handgjort kort!!



Och så det sista uppslaget, här är det plats för lite text från den som skickar kortet.

På motsatta sidan har jag fäst lite spets som passade papprena och så är det även här ett tjockt lager med 3D-lack på fjärilen oxå :)

Jag sitter förfullt och knåpar med flera kort så kika gärna in snart igen!!


Kramisar
BellaMio
P.S. Som vanligt kommer material jag använt från Pysseltagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar