torsdag 22 december 2011

Fredagsjul nr 7

Så har vi kommit till den sista fredagen innan julafton!

Hälsning från Isadory:
Bara tänk så fort tiden har gott. Jag har surfat på en del bloggar hos de tjejer som lämmnat kommentarer här och hos en tjej som heter Linda (samma som vann tävlingen med sin fina påse) så fann jag jätte fint scrappade flaskor. De var så snygga att jag tänkte det där måste ju ganska snabbt och det gjorde det när man kom igång.

Jag skrev ut en fin tomtebild och skar ut med dice. Klistrade på ett vitt kraftigarepapper (eftersom mina cardstock var slut.... USCH slut vilket fult ord)som jag kantstansade och distressade kanterna på. I med "öljetter" på bak kanterna och knöt fast bilden med det vita fina Organzabandet som är så fantastiskt billigt bara 1:- metern.

Just denna flaskan kommer min mor & far få på julafton när vi ska äta lutfisk (örk lutfisk tacka vet jag revben hehe) Jag vet att mor tycker om att få scrappade gåvor :)







Från butiken har jag nyttjat halvpärlor, som det finns massor att välja på.

Ni glömmer väl inte bort att detta kan ju bli hur fint som helst på en vinflaska eller ciderflaska som man vill ge bort utan tomtar ju :) (ideerna flödade för ett ögonblick hihi)

Så nu önskar jag er alla en riktigt God Jul!!!

Kram på er / Isadory


Hälsning från NHL:

Jag och barnen har gjort eget julpynt, så dagens inlägg börjar med 4-årige Olivers hjärta.
Grunden är ett frigolithjärta målat med hobbyfärg. På det har han satt blommor och mamma hjälpte till med att pynta dem med halvpärlor från ROX Stamps.

Här hänger det på tork med hjälp av en ståltråd som sedan ska omformas till en ögla. Därefter ska ett vitt organzaband träs i så vi kan hänga upp skönheten i fönstret :-)

Självklart körde jag ju också med blommor på min stora frigolitkula, men då i lite mer överdådigt format :-D
Kulan är väl ca 2 dm i diameter, den stora rosen ca 4,5 cm.
Jag färgade in bollen med hjälp av en kakelsättarsvamp från Biltema (suveräna till distresser också, klipper ner den i mindre bitar).
Färgen är lila fingerfärg med melering av vit akrylfärg.

Jag utgick från den stora rosen och formade sedan "buketten" ut mot sidorna. Jag vill få balans i buketten, men vill inte gärna göra exakt lika på båda sidor av huvudobjektet, vilket i detta fall då är den stora rosen.

Två skelettlöv köpta på Pysseltagen bildar bakgrund. 
Jag la dem platt mot kulan och strök glittrig Mod podge över dem, även den från Pysseltagen.
Ovanför den stora rosen sitter det ett väldigt 
svårfotat litet fågelpar :-) De är för blanka och glittriga, men ack så söta i verkligheten!
På bilden nedan ser ni vilken stämpel jag använt.
Jag vitembossade den och skar sedan ut den med skalpell.
 Blommorna/bären, vad man nu gör dem till, fick duttar av stickles "Crystal". Blad och grenar beströks med "Rock candy". Pippisarna fick lite rosa och lila färg.
"December" kommer från månadsstämpelkittet.

En liten tänkande ängel (charm) och en stor halvpärla håller fast "bannern"/vimpeln.
Ett likadant organzaband som sitter i buketten kommer kulan/bollen hängas upp i fönstret med.
Blommorna ska få lite glitterstickles på sig för en frostig känsla.

Ha nu en riktigt skön jul!
Fokusera på en sak i taget :-)
Och:

:-D
Nina/NHL




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar