lördag 7 juni 2014

Stämpla på Project Life

Jag har snöat in alldeles på att stoppa bilder och papperslappar i små plastfickor... alltså, jag har fastnat i Project Life-träsket *S*

Men, man behöver alls icke köpa stora (och dyra!) kit med en massa kort med text och mönster på. Man kan alldeles utmärkt göra sina egna grejor, så som jag har gjort på denna sida.

Rubriken får löpa över/genom två fickor och till höger har jag stämplat de två första stroferna av denna fina text.

Texten fortsätter på nästa kort, det med den vackra fågeln, som är från ett "fotopapper", tänkt till korttillverkning egentligen.

Även de övriga korten har jag gjort själv. Enkla, vita kort med mönsterpapper limmat på.

Till vänster har jag pusslat med lite spillbitar, limmat på en bit spets och så flickans namn utstansat med QK Maddie Anne.

Journalingen har jag skrivit ut med datorns hjälp, då är det lätt att anpassa storleken precis efter det utrymme man har.

Och så sista bilden, nedre högra hörnet.

Hoppas att ni blivit lite inspirerade att prova själva! Man kommer väldigt långt med det material man redan har hemma.

Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar