onsdag 15 januari 2014

Chipboardbygge

För några inlägg sedan berättade jag att jag träffat Karolina "cinafina" och att hon gett mig mängder av inspiration.

Jag har kommit över lite tjockare chipboard som jag testar just nu att bygga med. Och när jag bygger dessa grejer är ROXstamps grejer guld värda.  Tyvärr ser jag i skrivandets stund att en del är slut men det finns ju liknande grejer och det kanske är på ingång igen. Det är bara ni som sätter stopp för era egna fantasier.

Gångjärn går 4brads/gångjärn
Hörn är slut just nu (i skrivandets stund) finns andra alternativ, går 4 brads/hörn.
Lås är slut just nu (i skrivandets stund) finns andra alternativ, går 6 brads/lås.


 
Jag har målat alla hörn med vit Gesso
 






3!!! gångjärn sitter den fast med på varje sida. (står 2 på bilden, hmm)




Insidan är klädd (svarta) med tygpapper som man använder när man klär böcker.




Jag kommer att göra en inlägg senare med bilder på inredningen m.m. Jag har fått en beställning på att göra en till dottern i vintage stil och hon ska förvara nagellack och smink i sin. Så det kanske blir hennes jag fotar istället.

Tack för att ni tittade in.//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar