måndag 14 oktober 2013

Grattis pappa!

 Idag fyller min pappa år. Han ska få en ny bok, skriven av Sven-Bertil Taube om sin pappa. Den innehåller femtio utvalda visor med bakgrundshistorier, text och musik. Musiken finns även inspelad, så boken fungerar som en CD-spelare också. Och min pappa är väldigt förtjust i Evert Taube... så jag tror att den blir uppskattad.

Kortet har jag låtit gå i samma tema, med noter på pappret på framsidan. Den härliga grattis-dien har fått stå för texten här. Lilla blomman nere till höger stansar man lätt ut med samma die. Några halvpärlor och så, naturligtvis, ett stort och dekorativt metallhörn!

Kortet är av modellen "tryllekort", som det kallas på norska. Jag har inte sett något svenskt namn på det.

Kortet fick, efter en del funderande, en bild på Evert Taube här på insidan också. Först tänkte jag att det kanske blev konstigt, men det finns ju kort med Marilyn Monroe, Elvis Presley och alla möjliga... så varför inte?!

Den lilla runda grattisstämpeln blev precis lagom här.

En liten detalj med notpappersrullar och ett instrument, som fanns i mina gömmor.

Baksidan med min personliga raggsockastämpel och så texten Roligare än ett mail, som passar precis.

Ha en bra dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar